BIP Urząd Miasta Wyśmierzyce
Artykuł archiwalny
2013-10-28 14:26:20
wprowadzenie zmiany - uzupełnienia o treści umowy dot. Remontu drogi 570 obręb Witaszyn
UMOWA Nr / 2013 Spisana w dniu 2013 r. pomiędzy Gminą Wyśmierzyce 26-811 Wyśmierzyce ul. A. Mickiewicza 75, reprezentowaną przez :1. Władysława Jasińskiego - Burmistrza Wyśmierzyc - zwanym w dalszej części umowy " Zamawiającym ",a ,reprezentowanym przez. zwanym w dalszej części umowy "Wykonawcą" , została zawarta umowa o treści następującej :
§ 1
Na podstawie wybranej oferty w trybie przetargu nieograniczonego w dniu 05 lipca 2013 r. Zamawiający zleca , a Wykonawca przyjmuje do wykonania : „ Remonta drogi gminnej nr 570 obręb Witaszyn , od km 0+000 do 0+580 , na długości 580,0 m .”
Zakres rzeczowy robót wg . przedmiaru robót , kosztorysu ofertowego oraz warunków wykazanych /siwz/ §
2
1.Termin rozpoczęcia robót ustala się od dnia 2013 r. zaś termin zakończenia robót i przekazania do użytku ustala się do 2013r.
2.Wykonawca zgłosi gotowość do odbioru inwestycji przynajmniej na 5 dni roboczych przed terminem zakończenia przedmiotu umowy.
3.Przez datę zakończenia budowy i przekazania do użytku rozumie się termin odbioru potwierdzony protokołem, sporządzonym przez Komisję odbioru powołaną przez Zamawiającego. Komisji winny być przedłożone wszelkie dokumenty dotyczące budowy i wykonywanych robót.4.Zamawiający przekaże teren pod budowę w terminie - dnia 2013r.
§ 3
1.Za przedmiot umowy , określony w § 1 umowy strony ustaliły stosownie do wybranej oferty wynagrodzenie wynikające z kosztorysu ofertowego w wysokości słownie : z podatkiem VAT .
2.Wynagrodzenie płatne będzie , zgodnie z warunkami wykazanymi w specyfikacji .
3. Wynagrodzenie określone w ust 1 nie będzie indeksowane.
§ 4
1. Wszelkie zmiany zakresu rzeczowego objęte niniejszą umową nie przekraczające 20% określonej kwoty w § 3 umowy, będą dokonywane na podstawie stosownie sporządzonego protokołu koniecznego, spisanego i potwierdzonego przez Burmistrza Wyśmierzyc, a następnie wprowadzone do umowy w formie aneksu.2.Przed podpisaniem aneksu nie dopuszcza się wykonywania robót dodatkowych o których mowa wyżej.
§ 5
Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z zakresem robót i innymi dokumentami budowy oraz warunkami terenowymi zadania i nie będzie wnosił o zmianę wartości wynagrodzenia z tytułu robót objętych projektem, a nie ujętych w złożonej ofercie.
§ 6
Roboty dodatkowe lub zaniechane w stosunku do zakresu objętego kosztorysem ofertowym i projektem budowlanym rozliczane będą wg czynników kalkulacyjnych cen i norm podanych w dokumentach przetargowych . § 7
1. Strony postanawiają, że roboty rozliczane będą końcową fakturą po odbiorze końcowym przedmiotu umowy.
2. Do końcowego rachunku zostanie załączony protokół Komisyjnego odbioru przedmiotu umowy.
3. W przypadku robót dodatkowych będą one rozliczone łącznie z przedmiotem odbioru końcowego, po sporządzeniu kosztorysu powykonawczego potwierdzonego przez Inspektora Nadzoru i odebranych Komisyjnie.
4. Rozliczenia regulowane będą zgodnie z warunkami płatności oferowanymi wprzetargu tj. terminie 30 dni od daty wpływu faktury do Zamawiającego .
§ 8
Zamawiający oświadcza, że:
1.Posiada zabezpieczenie finansowe na przedmiot umowy.
2.Należności płatne będą z konta 72 9117 0000 0100 2802 2000 0020 B.S. Białobrzegi oddział Wyśmierzyce
§ 9
Zamawiający zastrzega sobie, że :
1.Nie udziela zaliczek na wykonanie przedmiotu umowy oraz zakup materiałów.
2.Roboty zostaną wykonane zgodnie z warunkami podanymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia do niniejszego przedmiotu zamówienia.
3.Wykonawca bierze odpowiedzialność za szkody spowodowane uszkodzeniami urządzeń podziemnych jak kable energetyczne, telekomunikacyjne oraz instalacje sieci przesyłowych.
4. Nie dopuszcza się odbioru robót z usterkami lub wadami.
5. W przypadku wystąpienia sił wyższych Wykonawca bez wezwania będzie podejmował działania dla ograniczenia szkód na realizowanym obiekcie.
§ 10
Zamawiający może odstąpić od umowy za odszkodowaniem od Wykonawcy jeżeli :a. nastąpi ogłoszenie upadłości Wykonawcy po zawarciu umowyb. Wykonawca naruszy ustalenia § 9 pkt. 2 umowy.
§ 11
Strony ustalają , że obowiązującą ich formą odszkodowania będą kary umowne z następujących tytułów :
1.Zamawiający płaci Wykonawcy kary umowne za odstąpienie od umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy w wysokości 5 % wartości umowy.
2.Wykonawca płaci Zamawiającemu kary umowne :a. za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,14 % wartości umowy za każdy dzień zwłoki.b. za zwłokę w usuwaniu wad stwierdzonych w okresie gwarancji w wysokości 0,14 % wartości umowy za każdy dzień zwłoki , liczony od wpływu wyznaczonego terminu na usunięcie wad.c. z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn niezależnych od Zamawiającego w wysokości 5 % od wartości umowy
§ 12
Wykonawca we własnym zakresie i z własnych środków:
1. Zapewnia właściwą organizację robót oraz urządzenie placu budowy.
2. Przestrzega przepisów BHP i ppoż. oraz ponosi wyłącznie odpowiedzialność za ich naruszenie.
3. Zapewnia prawidłowe składowanie i ochronę urządzeń technologicznych i materiałów oraz sprzętu.4. Organizuje zaplecze budowy.
§ 13
Roboty winny być wykonane zgodnie z :- branżowymi warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót- przepisami dotyczącymi jakości i bezpieczeństwa urządzeń oraz materiałów - ustawą z dnia 07.07. 1 994r. - Prawo budowlane /Dz.U.Nr 207,poz.2016 z p.zm./ i przepisami wykonawczymi do ustawy- obowiązującymi Polskimi Normami, a ponadto założeniami szczegółowymi do poszczególnych rodzajów KNR.
§ 14
Wykonawca udziela Zamawiającemu 36 miesięcznej gwarancji na wykonany przedmiot umowy i rękojmi równej okresowi gwarancji, licząc od dnia odbioru końcowego.W przypadku stwierdzenia wad w przedmiocie umowy, które wystąpiły w okresie gwarancji i rękojmi wykonawca zobowiązany jest do ich usunięcia w terminie uzgodnionym z zamawiającym. W przypadku nie usunięcia wad w terminie , zamawiającemu przysługuje prawo zlecenia usunięcia wad innemu podmiotowi na koszt i ryzyko wykonawcy.
§ 15
Wykonawca wyznacza kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane .
Zamawiający ustanawia inspektora nadzoru inwestorskiego : Elżbieta Zyfert numer uprawnień GP.III-7342/40/82
§16
Spory wynikłe na tle niniejszej umowy będzie rozstrzygał właściwy dla siedziby Zamawiającego Sąd.
2. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 17
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają:a/ właściwe przepisy Kodeksu Cywilnegob/ właściwe przepisy ustawy o zamówieniach publicznych.
§ 18
Umowę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach po 1 dla każdejze stron.
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA
Informacje o artykule
Autor: | |
---|---|
Zredagował(a): | Mateusz Walczewski |
Data powstania: | 28.10.2013 14:26 |
Data ostatniej modyfikacji: | 28.10.2013 14:58 |
Liczba wyświetleń: | 881 |
BIP Powiat Lęborski