bip bip top
   
 
 
drukuj

2013-10-28 14:26:20

wprowadzenie zmiany - uzupełnienia o treści umowy dot. Remontu drogi 570 obręb Witaszyn


                           UMOWA   Nr   / 2013                          
   
Spisana w dniu                            2013  r.  pomiędzy   Gminą  Wyśmierzyce   26-811 Wyśmierzyce  ul. A. Mickiewicza 75, reprezentowaną  przez :
1. Władysława  Jasińskiego      - Burmistrza Wyśmierzyc - zwanym  w dalszej części umowy " Zamawiającym ",a                                                                                ,reprezentowanym przez. zwanym w dalszej części umowy "Wykonawcą" ,  została zawarta umowa o treści następującej :        
                                             
§ 1
Na podstawie wybranej oferty w trybie przetargu nieograniczonego w dniu 05 lipca  2013 r.  Zamawiający zleca , a Wykonawca przyjmuje do wykonania :  „ Remonta drogi  gminnej    nr  570 obręb Witaszyn , od km  0+000 do 0+580    , na  długości 580,0 m   .”
 Zakres rzeczowy robót  wg . przedmiaru robót , kosztorysu ofertowego oraz   warunków wykazanych  /siwz/                                                                   §
                                                 2
1.Termin  rozpoczęcia robót ustala się   od dnia                            2013 r.  zaś termin  zakończenia robót i przekazania do użytku  ustala się do                     
                                   2013r.
2.Wykonawca zgłosi gotowość do odbioru inwestycji przynajmniej na 5 dni roboczych przed terminem zakończenia przedmiotu umowy.
3.Przez datę zakończenia budowy i przekazania do użytku rozumie się termin odbioru potwierdzony protokołem, sporządzonym przez Komisję odbioru powołaną przez Zamawiającego. Komisji winny być przedłożone wszelkie dokumenty dotyczące budowy i wykonywanych robót.4.Zamawiający przekaże teren pod budowę w terminie  -  dnia                      2013r.
                                                   § 3
1.Za przedmiot umowy , określony w § 1 umowy strony ustaliły stosownie do wybranej oferty wynagrodzenie wynikające z kosztorysu ofertowego w wysokości   słownie :                                                z podatkiem VAT .
2.Wynagrodzenie płatne będzie ,  zgodnie z  warunkami wykazanymi w specyfikacji .
3. Wynagrodzenie określone w ust 1 nie będzie indeksowane.                            
                      
                             § 4
1. Wszelkie zmiany zakresu rzeczowego objęte niniejszą umową nie przekraczające 20% określonej kwoty w § 3 umowy, będą dokonywane na podstawie stosownie sporządzonego protokołu koniecznego, spisanego i potwierdzonego przez   Burmistrza Wyśmierzyc, a następnie wprowadzone do umowy w formie aneksu.2.Przed podpisaniem aneksu nie dopuszcza się wykonywania robót dodatkowych o których mowa wyżej.
                                                    § 5
Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z zakresem robót i innymi dokumentami budowy oraz warunkami terenowymi zadania i nie będzie wnosił o zmianę wartości wynagrodzenia z tytułu robót objętych projektem, a nie ujętych w złożonej ofercie.
                                                     § 6
Roboty dodatkowe lub zaniechane w stosunku do zakresu objętego kosztorysem ofertowym i projektem budowlanym rozliczane będą wg czynników kalkulacyjnych cen i norm podanych w dokumentach przetargowych   .                                                                                                                               § 7
1. Strony postanawiają, że roboty rozliczane będą końcową fakturą po odbiorze końcowym przedmiotu umowy.
2. Do końcowego rachunku zostanie załączony protokół Komisyjnego odbioru przedmiotu umowy.
3. W przypadku robót dodatkowych będą one rozliczone łącznie z przedmiotem odbioru końcowego, po sporządzeniu kosztorysu powykonawczego potwierdzonego przez Inspektora Nadzoru i odebranych Komisyjnie.
4. Rozliczenia regulowane będą zgodnie z warunkami płatności oferowanymi wprzetargu tj. terminie 30 dni od daty  wpływu faktury do Zamawiającego .                                  
                                
                     § 8
 
Zamawiający oświadcza, że:
1.Posiada zabezpieczenie finansowe na przedmiot umowy.
2.Należności płatne będą z konta 72 9117 0000 0100 2802 2000 0020 B.S. Białobrzegi  oddział Wyśmierzyce
                                                      § 9
                                                
Zamawiający zastrzega sobie, że :
1.Nie udziela zaliczek na wykonanie przedmiotu umowy oraz zakup materiałów.
2.Roboty zostaną  wykonane zgodnie z warunkami podanymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia do niniejszego przedmiotu zamówienia.
3.Wykonawca bierze odpowiedzialność za szkody spowodowane uszkodzeniami urządzeń podziemnych jak kable energetyczne, telekomunikacyjne oraz instalacje sieci przesyłowych.
4. Nie dopuszcza się odbioru robót z usterkami lub wadami.
5. W przypadku wystąpienia sił wyższych Wykonawca bez wezwania będzie podejmował działania dla ograniczenia szkód na realizowanym obiekcie.
                                                 § 10
Zamawiający może odstąpić od umowy za odszkodowaniem od Wykonawcy jeżeli :a. nastąpi ogłoszenie upadłości Wykonawcy po zawarciu umowyb. Wykonawca naruszy ustalenia § 9 pkt. 2 umowy.                      
                             
                   § 11
Strony ustalają , że obowiązującą ich formą odszkodowania będą kary umowne z  następujących tytułów :
1.Zamawiający płaci Wykonawcy kary umowne za odstąpienie od umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy w wysokości 5 % wartości umowy.
2.Wykonawca płaci Zamawiającemu kary umowne :a. za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,14 % wartości umowy za każdy dzień zwłoki.b. za zwłokę w usuwaniu wad stwierdzonych w okresie gwarancji w wysokości 0,14 % wartości umowy za każdy dzień zwłoki , liczony od wpływu wyznaczonego terminu na usunięcie wad.c. z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn niezależnych od Zamawiającego w wysokości 5 % od wartości umowy 
                                                  § 12
Wykonawca we własnym zakresie  i z własnych środków:
1. Zapewnia właściwą organizację robót oraz urządzenie placu budowy.
2. Przestrzega przepisów BHP i ppoż. oraz ponosi wyłącznie odpowiedzialność    za ich naruszenie.
3. Zapewnia prawidłowe składowanie i ochronę urządzeń technologicznych i materiałów oraz sprzętu.4. Organizuje zaplecze budowy.

                                 
                   § 13
Roboty winny być wykonane zgodnie z :- branżowymi warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót-  przepisami dotyczącymi jakości i bezpieczeństwa urządzeń oraz materiałów - ustawą z dnia 07.07. 1 994r. - Prawo budowlane /Dz.U.Nr 207,poz.2016 z p.zm./   i przepisami wykonawczymi do ustawy- obowiązującymi Polskimi Normami, a ponadto założeniami szczegółowymi         do poszczególnych rodzajów KNR.                                              
                                                      
§ 14
Wykonawca  udziela  Zamawiającemu  36  miesięcznej gwarancji na wykonany przedmiot umowy i rękojmi równej okresowi gwarancji, licząc od dnia odbioru końcowego.W przypadku stwierdzenia wad w przedmiocie umowy, które wystąpiły w okresie gwarancji i rękojmi wykonawca zobowiązany jest do ich usunięcia w terminie uzgodnionym z zamawiającym. W przypadku nie usunięcia wad w terminie , zamawiającemu przysługuje prawo zlecenia usunięcia wad innemu podmiotowi na koszt i ryzyko wykonawcy. 
                                                      § 15
Wykonawca wyznacza kierownika  budowy                                             posiadającego uprawnienia  budowlane                                     .
   Zamawiający ustanawia inspektora  nadzoru inwestorskiego :    Elżbieta Zyfert                   numer  uprawnień  GP.III-7342/40/82                                     
      
                                                   §16
 
 Spory wynikłe na tle niniejszej umowy będzie rozstrzygał właściwy dla siedziby Zamawiającego Sąd.
2. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
                
                                       § 17
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają:a/ właściwe przepisy Kodeksu Cywilnegob/ właściwe przepisy ustawy o zamówieniach publicznych.
          
                                              § 18
Umowę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach po 1 dla każdejze stron.               
 ZAMAWIAJĄCY                                                                                                 WYKONAWCA    

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Mateusz Walczewski
Data powstania: 28.10.2013 14:26
Data ostatniej modyfikacji: 28.10.2013 14:58
Liczba wyświetleń: 2301